„Profa de latina”

Dimineata am vazut din tramvai un magazinas pe care il chema … Nu retin exact, dar era ceva de genul „cadouri de tot felul”, sau „cadouri pentru toata lumea”. Magazinul era (proaspat probabil) desfiintat, si ca atare gol. Iata cadoul perfect in aste vremuri de criza: golul. „Pe care il doriti?” „Pe acela mediu din mijlocul raftului l-as vrea, dar numai daca il aveti pe alta culoare”.

 

Nu am mai vazut „elevi” de liceu prin autobuz dimineata. Probabil plec prea devreme de acasa, ca nu pot sa cred ca a renuntat tineretul la instruire continua si organizata.

 

De la prietena mea mi se trage o noua categorisire , o noua tipologie (noua pentru mine, cui nu-i place sa se uite in alta parte 😀  ) la femei :  PROFA DE LATINA. Femeile de genul asta sunt atent spilcuite dupa un model clasic (ar zice unii, usor invechit ar spune cei mai rautaciosi). Au de cele mai multe ori parul saten si ochelari, vorbesc destul de putin si foarte corect.  Le deranjeaza usor persoanele din jur daca nu tind catre perfectiune.  Sunt sobre si impun respect. Macar aparent. Dupa ce parasesc incaperea, rasufli usurat : „nu m-a intrebat azi, am scapat!”

 

In ultima vreme am observat cum taman oamenii care se cred initiati in ale spiritualitatii,  apropiati (sau in curs de apropiere) de marile adevaruri universale, sunt cei mai critici cu cei din jurul lor. Probabil a-i judeca si critica pe ceilalti e unul din pasii catre iluminare.

 

Am luat o decizie matura, si ca atare inteleapta si echilibrata: o las mai moale cu cumparatul de haine.  Una la mana ca trebuie sustinuta criza asta economica prin franarea consumului, si apoi nici nu mai am loc in sifonier. Mi-am dat seama aseara cand nu am mai avut unde sa asez ca lumea cele doua camasute noi. Imi mai trebuie una verrrrde, apoi cateva fustite si gata. Ca vine vara.

 

Am citit uneva , pe un blog, un comentariu al unei tanti care deprecia „scrierile” de genul jurnal de fetita. M-am gandit la blogul meu si am realizat ca taman asa e , gen jurnal de fetita.  Ingrozita de gandul ca ma macina numai idei superficiale si de faptul ca ma bucura lucruri mici, m-am gandit sa mai postez cate ceva.

 

Si am postat chestiile astea.

13 răspunsuri so far »

  1. 1

    castleless said,

    persoanele care tind spre perfectiune au toate sansele sa sufere. asta cel putin spun psihologii. mai clar: in armata m’am trezit ca vine un ‘conspirator’ la mine si imi zice ca securitatea (SRI’ul) e interesata de mine si ma intreaba daca nu sunt si eu interesat de. facultate cu internat, totul pe banii statului si contract pe 10 ani. din principiu nu. dar omul era agent de recrutare, stia sa’si faca treaba, asa ca dupa cateva discutii zic, hai ca n’o fi foc. contractul de 10 ani ma deranja, ca era clar – dup’aia un’ sa te mai angajezi…? tot acolo ramaneai. si tipul im aduce intr’o noapte un maldar de teste psihologice – ca alea sunt furcile claudine la INI. le’am ‘facut’ la cancelarie, cu un ochi la televizor (ca vedeam rar televizor in armata), dupa o gramada de partide de sah cu tipul, la o ora la care muream de somn. el a tras ‘concluzia din ele. aveam trei puncte ‘dificile’. unul dintre ele este motivul pentru care povestesc toata poliloghia asta. mi’a spus ca am o ‘tragere’ catre perfectiune si sa fiu atent – dpdv psihologic asta e o boala, mi’a povestit etapele ei, individul ‘atins’ de ea ajunge sa fie nemultumit de tot mai multe chestii, de el, de ce’i in jurul lui. pana cand o ia razna, se izoleaza, iar daca merge si mai departe… se sinucide. ca nu mai suporta lipsa de perfectiune a lumii in care se afla.
    deci oamenii astia care critica non-stop, nu o fac neaparat cu rautate. unii sunt chiar in pericol.
    blogurile de fetite chiar cred ca sunt ceva frumos. bine, nu cele de fetite de plastic, ci cele de fetite-copii, chiar daca sunt copii care au copii. sa ramai copil mi se pare cel mai reusit mod de a trai. un copil vede cu bucurie tot felul de lucruri, are o imaginatie debordanta care il ajuta sa se joace cu tot ce ii cade in mana samd.

  2. 2

    Ioana_du said,

    Firesc, cei cu „driverul” BE PERFECT au ceva probleme de adaptare. Nu cred ca e rau sa tinzi catre din ce in ce mai bine, dar daca dai in patologic…. nu mai e bine pentru nimeni.

    Cat despre fetitele care sunt copii si daca au copii, nu pot decat sa fiu 1000% de acord cu tine. Absolut…dezinteresat, ca sa zic asa :))

    Iti multumesc frumos-frumos pentru vizita , si te mai astept 🙂

  3. 3

    mona said,

    Eu ,sincera sa fiu,nu sunt de acord cu ce spuneai referitor la „decizii mature”.Da,teoretic matur=intelept + echilibrat,dar ce ne facem cu practica??? Aia ne doboara….e plin targu’ de oameni iresponsabili,multi dintre ei cu parul alb.Pai mai matur de-atat ,cine? Matusalem?
    In schimb,ideea de a stopa excesul de cumparaturi e benefica,mai ales ca mai multe haine = inca un sifonier sau mai multe haine = un dulap mai mare.

    P.S.Sunt satena,usor in varsta si ocazional port ochelari.Pregateste-te,maine-ti dau extemporal.Din toata materia ;D

  4. 4

    Ioana_du said,

    Neeeaaaahhhh… Atata timp cat nu esti acra si „scartzara” nu esti profa. Sorry! 😀

  5. 5

    mona said,

    Oricum nu stiu buche de latina,am incercat si eu sa te sperii….

  6. 6

    cristian said,

    mai…asa a fost profa mea de latina. Avea in schimb o slabiciune, Steaua, asa ca dc prindeai o saptamana buna dupa un weekend bun, aveai ocazia sa deschizi o discutie incitanta, cu driblinguri de lauda, si uite asa invatam noi latina.

    Dar nu-i asa…errare humanum est.
    Tot n-am inteles, profa de latina sau fetita cu blog de fetita (2 la pret de 1!) ?

  7. 7

    Ioana_du said,

    Mona, eram „precisa” ca sunt safe cu tine :))

    Cristi, eu sunt fetita cu blog de fetita. Doamne-ajuta, profa de latina nu sunt. Da’ stiu cateva 😉

  8. 8

    bunicu' said,

    Nu te lasa Ioana manipulata de criza. Pai ce, o amarata de criza ne-a facut pe noi? Noi, poporul roman traim o criza perpetua. Cum adica sa nu-ti mai cumperi haine? Poti sa-ti intretii acest hobby foarte simplu: intre doua reprize de shopping de haine, te dedici (dedai) cumparatului de dulapuri.

  9. 9

    bunicu' said,

    Si ca dovada ca asta e solutia si ca iti trebuie doua , chiar trei dulapuri, uite chiar tu spuneai deunazi ca-ti vine sa te ascunzi in dulap.
    Daca ai un singur dulap esti usor de gasit pentru ca ori nu incapi toata, ori trebuie sa mai dai din haine afara. Oricum o dai, tot iti mai trebuie unul, macar ca sa te pitesti in el. Cu ploiestiul nu stiu cum faci….

  10. 10

    Ioana_du said,

    Pai… la Ploiesti ma duc din cand in cand, si astfel sunt impacate cu toatele.
    Insa am o remarca: regretabil faptul ca ai presupus ca nu incap toata intr-un dulap… Acuma …. trebuie sa ma apuc de cura de slabit. Nu ca as fi grasa, ca de asta vara pana acum nu s-a schimbat mai nimic, dar …. asa, preventiv :))
    Acum ma duc sa vad cum inghesui in dulap hainele pe care le-am adunat de la spalat :))

  11. 11

    Cristina said,

    hmmmm…sa nu generalizam nu chiar toate profele de latina sunt asa…bine 80% din cazuri da!

  12. 12

    Ioana_du said,

    Bine, de fapt … profele de latina saracele au „picat” aici din pura intamplare :))
    Eu in liceu am avut una care era chiar tare draguta si simpatica :))
    Nu, aici ma refer ma mult la ce inseamna latina pentrui majoritatea oamenilor care mi s-au destainuit in directia asta, cum o percep ei 🙂

  13. 13

    Ioana_du said,

    Abia acum am realizat in ce procent mare le vezi pe profesoarele de latina in felul ala :))
    80% este ceea ce s-ar numi „marea majoritate” 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

