Ziua cu capsuna portocalie

„Daca ti-as spune intr-o zi la telefon ca port parfumul CUTARE te-ai opri in prima drogherie ca sa-l mirosi?” il intrebase ea intr-o zi.

Isi amintea perfect ziua. Era foarte insorita si calduroasa, si ea purta o rochie de casa din bumbac rosu, cu bretele. El glumea pe tema rochiei, pentru ca avea desenata o capsuna mare si portocalie, si el ii spunea ca in viata lui nu ar manca o capsuna de asemenea culoare. „Nu e de mancare, e de decor” ii raspundea ea mereu cam in zeflemea. In ziua aia purta rochia, si pentru ca statea pe canapea cam intr-o parte o bretea ii aluneca de pe umar si ea o tot ridica.

„Nu stiu daca m-as duce”,  ii zisese el. „Daca imi spui asemenea chestie despre tine in mintea mea asociez imediat un anumit miros. Si mi-ar fi teama ca parfumul ar mirosi altfel si nu te-as regasi in el”

„Asa repede imi pierzi tu imaginea? De la o simpla eventuala diferenta intre  dulce ca mierea si dulce ca nectarul unei flori intr-o dimineata de vara?” intrebase ea ironica, ridicandu-si a n-a oara breteaua.

Avea unghiile vopste in rosu, si el i le sarutase.

„Ramane parfumul, domnule?”, intreba vanzatoarea cu un zambet profesional. Mirosindu-l inca o data el ii inapoie sticluta. „Imi pare rau” spuse vanzatoarea cu acelasi zambet.

……… da ………. isi dadu seama ca si lui ii parea …

10 răspunsuri so far »

  1. 1

    mona said,

    Stai,ca m-ai pierdut pe drum….ca sa fiu sigura ,eu iti spun (codificat,in varianta pescareasca)ce-am inteles iar tu confirmi.Sau infirmi,dar in cazul asta fa-o cu grija si tact,sunt sensibila.
    Asadar:Ea era „la pescuit”intr-o minunata rochita rosie de casa….pana aici e absolut normal(sau nu)si-avea si-o capsuna portocalie.Pe rochie.
    Statea cu undita in apa,iar in undita avea MOMEALA….PARFUMATA.El se apropie,miroase,miroase,se joaca cu momeala cat sa salte putin bambina pe fir(daca nu esti pescar,nu-i vina mea)……….dupa care se hotaraste brusc si NU MUSCA !Ea ramane socata,cu momeala-n aer,daca pot spune asa.Am senzatia ca pana si el e uimit ca n-a muscat,nu-si intelege reactia.
    Acum,despicand firul in 4,putem trage mai multe concluzii.E posibil ca sa nu fi fost momeala potrivita pt.asemenea tip de peste ….(nu te duci sa prinzi crap la linguritza) sau momeala era buna dar aroma era prea puternica(batea la ochi)sau te-ai grabit si-ai scos undita prea devreme….
    Sau,si mai bine,putem renunta sa despicam firul in 4,ca tot nu mai putem schimba ceva.
    Deci???Am dreptate?Macar ma apropii cat de cat?

  2. 2

    Ioana_du said,

    Nuuu, draga mea…

    In epoca parfumui ei doi aveau o relatie. Unul cu celalalt :)) Ea era genul care adora discutiile tip „ce-ar fi daca” si inventa tot soiul de posibile intamplari.
    Important este ca pana la urma el a regretat tot ce nu a (sau ce nu ar fi) facut cu/pentru/fata de ea 🙂

  3. 3

    mona said,

    Acum inteleg,dar eu raman la parerea mea si anume ca momeala n-a fost „adecvata”.

  4. 4

    bunicu' said,

    E tare greu cu femeile…!!!:-) recunosc…..
    Pentru ca el i-a zeflemisit capsuna, ea i-a-ntins cursa cu parfumul si l-a aruncat in ceata.
    Si l-a lasat acolo.

  5. 5

    Ioana_du said,

    Asa e, Dane. Vezi?? Nu e ASA de greu cu femeile, pana la urma 🙂

  6. 6

    Alle said,

    Mă duce cu gândul la altă epocă povestea ta… la ceva mai romantic 😀

  7. 7

    Ioana_du said,

    SI? Imi povestesti si mie? 🙂

  8. 8

    Alle said,

    Nu ştiu…. nu ştiu să-ţi zic „povestea”…

    mă gândeam la „ea” ca la un personaj încrezător în propriile forţe, de o eleganţă covârşitoare, ironică cu ceilalţi, superioară…
    iar toată chestia cu „parfumul” mă duce cu gândul la ceva ce are legătură cu simţurile, ceva delicat, nepalpabil –.
    …………………… [continuă tu]
    apoi fac o comparaţie cu anul 2030 – şi îmi pare toată povestea o utopie.

  9. 9

    Ioana_du said,

    :)) O sa ma gandesc si am sa rescriu povestea in varianta ta. Adicatelea am sa fac aceeasi Marie cu alta palarie, cum ar zice indragitul meu prieten Dan 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

