Bleah

Niciodata nu l-am inteles pe Peter Pan mai bine decat zilele astea. Refuzul lui de a „se face mare” , aversiunea fata de „adulti” mi-a capatat deodata extrem de mult sens. Asta asa, brusc si fara aviz, ieri dupa-amiaza. Cand, vorbind cu prietena mea pe mess, am remarcat amandoua ca nu mai stim sa ne jucam. Ca fostii nostri parteneri de vorbe colorate si zambitoare s-au facut mari si au preocupari serioase. Se tem, se lupta, se vaita. Daca isi permit vreo culoare au mare grja sa nu fie intensa, sa nu fie nici macar pastel.  De parca s-ar afla ele, culorile, in cantitiati finite, si ca sa nu le epuizam prea repede le diluam zdravan cu apa chioara.

Am ajuns sa ne trezim dimineata gata obositi, sa incepem ziua fara chef, sa alungam frumosul ca nu cumva sa ne impiedice sa vedem mai bine uratul. Nu contest faptul ca perioada pe care o traversam este urata, si grea. Si pe mine ma macina stresuri legate de viitorul material, as fi impardonabil naiva daca nu m-ar macina.  Dar cred ca partea de imaterial, de joaca si povesti, ne apartine aproape in totalitate.  Pe asta nu criza economica o distruge, ci criza din noi. Si faptul ca ne facem mari in felul ala care impiedica trairile din interior.

Acum ceva vreme, pe cand citeam la neuro, ma vaitam unui prieten spunandu-i ca gata, e grav, am aflat ca am lichid interstitial in creier. Da, era o gluma tampita, dar … gluma totusi. Mi-a raspuns  usor neatent, absent si cumva peste umar, in graba : „E NORMAL”.

Aia e. Asta a distrus povestile,  normalul nostru de maturi echilibrati.

10 răspunsuri so far »

  1. 1

    mona said,

    Nu te speria ! Asta nu inseamna c-o vei „tine asa „toata viata. Sunt momente cand iti piere pofta de „joaca”,dar eu cred ca daca pofta a existat vreodata la o persoana,va reveni.Oamenii nu se schimba asa usor…Parerea mea.

    P.S.Ce-i ala „lichid interstitial”?Am si eu ?Ar trebui sa am?Daca da,imi dai si mie…de la tine?E de bine? Si nu in ultimul rand: e contagios?
    hi,hi,hi 🙂

  2. 2

    mona said,

    Si,sa nu uit,pe cine faci tu „matur echilibrat”? ;D

  3. 3

    Ioana_du said,

    Lichid interstitial e ala de prin celule, faptul ca functionezi inseamna ca il ai :))
    Nu, nu e contagios, fiecare cu lichidul lui, frate!

    Nu stiu daca oamenii se schimba sau nu usor, eu „asist” la o treaba din asta care ma bulverseaza profund la o persoana pe care credeam ca o cunosc. 🙂

    Maturi echilibrati sunt oamenii astia care nu ma lasa pe mine sa ma joc si sa ma rasfat. Habar nu au ei ce usor e sa te relaxezi gratis. Dar nu au cum sa vada, sunt prea ocupati sa fie adulti.

    Norocul meu ca mai exista si oameni de bine, ca alfel o luam razna. Ca oricat de gemeni as fi (sau tocmai de aia) nu imi place numai eu cu mine. Am nevoie de „public” 🙂

  4. 4

    cristian said,

    am nevoie de public… eu in locul tau m-as face actor. 🙂

  5. 5

    Ioana_du said,

    Actorul vorbeste cu cuvintele altora. Eu vorbesc cu ale mele.
    Si „public” era un pic …. metaforic, asa. Simbolic, daca vrei. Sau gluma. 🙂

  6. 6

    cristian said,

    pai normal. actorul vorbeste cu cuvintele personajului. 🙂 Ma intreb „actorul politic”,…cu ale cui cuvinte vorbeste?

  7. 7

    Murphy :-) said,

    Imaterialul are pentru noi oamenii, aparenta de material. Stii cum arata interiorul unui atom fie el si de lichid interstitial? Descris in macro, nucleul este cat o minge de baschet iar marginea atomului s-ar afla undeva cam pe la Ploiesti. La fel se intampla si cu particulele subatomice. Ca sa vezi cat vacuum de materie cenusie, cat aer curat se afla in capul nostru imaterial….! 🙂 Este atat de imateriala materia incat nu ai alta sansa decat sa zambesti vesnic. Esti condamnata la buna dispozitie.
    Gandul creeaza realitatea. ,,Razi, maine va fi mai rau!”

    Lichidul interstitial din creier valideaza sintagma cum ca ,, suna apa-n cap” .Da, suna dar suna cu ecou lung, tinand cont de vacuumul aproape coninuu al microparticulelor… 🙂

    Cat despre maturi echilibrati… mai sunt trei variante la simultan si nu moare nimeni in nici una dintre ele:
    -imaturi si neechilibrati – vezi never ending story-ul ,,tanar si nelinistit”
    -imaturi si echilibrati – vezi gimnastele romance
    -maturi si neechilibrati ca sa nu spun dezechilibrati – vezi drojdierii care dau sa se ridice din shantz.

  8. 8

    mona said,

    M-a batut unu’ de-mi suna apa-n cap.E lichid interspatial din ala?Sau e normal ?a sune?Costi

  9. 9

    Sariturile in hiperspatiu se intapla deocamdata doar in capul nostru.
    Dar daca aceasta ar fi totusi calea?
    Iata mi-am dat o tema de dezbatut in privinta iluminatilor.
    I-am gasit si titlul: INITIATI SI INANITI. 🙂

  10. 10

    Ioana_du said,

    Dane, pai astept cu interes „alunecarea” :))
    Sunt condamnata la buna dispozitie vesnica, zici? Doamne-ajuta! Asa sa fie! 🙂

    Costi, e normal sa sune. Ce ne-am face fara sunete? Lasa sa sune lichidul, sa se simta si el util. 😉

    Cristi, nu ma intereseaza politica nici cat negru sub unghie. Sunt toti niste … Da’ nu are rost sa imi tulbur eu lichidul interstitial din asa un cap dragalas ca al meu pentru aia :))


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

