De-a telenovela. Pregatiri.

In apartamentul cu o singura camera in care locuia Prudencia domnea o dezordine crunta.  Patul era plin de haine , podeaua nu se mai vedea de la atatia pantofi iar masa era supraincarcata cu farduri, esarfe si sticlute de parfum pe trei sferturi goale. Intr-un colt, aproape de usa de la balcon, cristalul norocos zacea uitat, pedepsit pentru ca nu se hotarase ce culoare sa aiba. Broastele feng-shui zaceau aruncate una sub sifonier si una langa usa baii.  Amandoua o priveau dezaprobator pe Prudencia care, ati ghicit, nu stia cu se sa se imbrace.

Era duminica, ziua marii intalniri cu necunoscutul.

„Daca ma imbrac prea elegant o sa creada ca sunt vreo fandosita”, gandi Prudencia privind cu jind o rochie superba cu maneci transparente, spate gol, de lungime mai degraba scurta si cu o imensa floare mauve la spate.

„Pe de alta parte daca ma imbrac prea obisnuit o sa creada ca nu am dat importanta intalnirii”, isi zise ea abandonand o pereche de blugi rupti in genunchi si un tricou cu o diva cu parul lung care soptea cu litere argintii ca VIATA E O PETRECERE.

Tocmai cand aproape ca intocmise lista scurta, care continea numai 5 variante de toalete, suna telefonul.

– Hola, Esmeralda! se pisici Prudencia in telefon cand auzi vocea verisoarei. Sa iau si o paine, zici?  Claro, o sa iau. Si niste bere? …….. bine. Altceva? Da, da, am un robot de bucatarie care taie legumele marunt-marunt. Sa il iau si pe el? Il iau. Dada, ma grabesc. Nu m-am hotarat ce sa imbrac . ……… Ok, daca tu crezi …… o sa imbrac rochia cu floare mauve.

Imbraca repede minunata rochie . Aseza la spate petalele imensei flori, isi puse o pereche de pantofi cu toc inalt si la gat o esarfa cu fluturi i. Lua o punga mare de hartie in care avusese niste cumparaturi de la mercado si puse in ea robotul de bucatarie.  In nari simti un miros de ceapa, dar nu era sigura daca era de la punga sau era doar amintirea cam prea persistenta a doamnei din autobuz. Tresari puternic la gandul asta si realiza ca nu se parfumase.

„Tu, Doamne, ce neglijenta era sa comit!!!” isi spuse ea ingrozita , si apuca la nimereala cateva sticlute de parfum.  Pulveriza din fiecare de vreo 10 ori si , hotarand ca e gata, se pregati de plecare.

37 răspunsuri so far »

  1. 1

    costiman said,

    de 10 ori din fiecare?Bine ca nu se da cu cate un rimel de 10 ori ca nu-si mai ridica privirea din pamant, de zicea ala ca-i vreo sfioasa.Oricum, Prudencia este prea prudenta cu tinuta ei si destul de imprudenta daca se duce la o intalnire cu un strain.Sigur va fi un coleg de liceu-seral care-i purta sambetele, in lipsa de altceva.
    P.S.Mauve inseamna mov, in graiul meu dulce moldovenesc?

  2. 2

    costiman said,

    ca mi-am adus aminte, Mona e la plus 11 in clasamentul intocmit de tine, da’ sa nu-i zici ca ti-am spus eu, zi-i ca ai aflat din ziare. 🙂

  3. 3

    Ioana_du said,

    Mai Costimane, nu ai citit cu atentie episoadele precedente ….
    Se duce la intalnire pe neveu , iar intalnirea are loc la vara-sa acasa, la pranz :))

    Ce s-o intampla mai departe numai cerul poate sti, ca eu una nu am nicio idee. :)):))

  4. 4

    Ioana_du said,

    MAUVE e neaosul MOV, dar Prudencia cam face pe nebuna, d’aia …. :))

  5. 5

    Ioana_du said,

    Stai asa, care clasament? ca uitai 😀

  6. 6

    drogheria said,

    Prudencia mirosind ca un salon cu sapte cocote la taifas iesi in tromba din casa si dadu nas in nas cu bunicul care se grabea si el la targul national de imobiliare de la Palatul Parlamentului Paraguyanei.
    -Ce faci bunicule?
    -Nu pot sa vorbesc cu tine pana luni. Sunt ocupat…

  7. 7

    Ioana_du said,

    „Doamne ajuta”, isi zise in gand Prudencia. „Daca avea acum timp pentru mine iar ma intreba unde mi-e barbatul si cand am de gand sa fac copii. Asa…poate luni… o sa am vreo veste sa-i dau”.
    Multumind inca o data cerului pentru ca bunicul nu a intrebat-o de ce iese din casa neparfumata , scarpinandu-se la ceafa cu mana in care tinea painea si lovindu-se din greseala cu sticlele de bere Prudencia se grabi catre casa Esperanzei.

  8. 8

    costiman said,

    Caldura o naucea.Ofta si se aseza pe bordura.O rafala de vant ii ridica poalele in cap, provocand o brambureala pe soseaua intens circulata.Fluieraturile veneau suvoi, insotite de expresii vulgare care nu se scriu sau traduc in nici o limba.De emotie si stanjeneala, Prudencia desfacu cu dintii o sticla de bere pe care o sorbi dintr-o suflare, ca la Milcov.Se imbata instant ceea ce-i dadea un aer mult mai sexy si mai parfumat.

  9. 9

    mona said,

    Costele mama,bati campii !!!!! Pai de ce imbatasi femeia( notati va rog ca nu ma deranjeaza ca i-a pus poalele-n cap),ce-ti facu ? Te-ai gandit macar vreo clipa la consecinte? Pai cum o sa asorteze ea nasul ala rosu de bautura cu funda mov sau mauve(cum o fi…) ???? Eeeeee ? Raspunde-mi la asta daca poti !
    I-ai stricat asteaia toate „ploile”cu neveul,o sa fuga bietul cowboy mancand pamantul….Na ! E frumos asa ???

  10. 10

    […] (Citeste articolul intreg) Filed under: De la bloggeri Tags: petrecere, pregatire, telenovela […]

  11. 11

    Cristiana said,

    …… 🙂 …. 🙂 … 🙂 ….

  12. 12

    cartim said,

    Nu stiam ca ai asa un talesnt scriitoricesc :)) ar trebui sa iti postezi aceste mici naratiuni la un blog de profil…
    Vorbesc serios …Imi place sa iti citesc artclele…

  13. 13

    cartim said,

    Mammmmmmaaaaaa , ce aiuresa ma simt….am scris in graba si evident inaine de mancare …ca sa imi diminuez pofta…am mancat caeva litere …..iamy .. ce gustoase au fost :))

  14. 14

    Ioana_du said,

    :))
    Vezi?? E vina mea! Daca nu ti-am mai dat de mult crantanele pe forum … na! Iata ce se intampla! :))

    Nici nu stii cat ma bucur ca iti place ce scriu 🙂
    NU stiu pe ce blog de profil sa le pun, asa ca …. le pun aici, si cui ii face placere sa le citeasca le citeste si ma bucura 🙂

  15. 15

    Cristian said,

    daca tai cumva firul discutiei, imi cer scuze. Nu vreau sa fiu nepoliticos, dar lungimea coloanelor, adunate, se apropie de lungimea unui articol de New York Times. 😀

    Eu vreau sa stiu cine e „necunoscutul”. E oare soarele de afara, sa fie oare viitorul incert, sau e chiar EL, cel care sta la baza listei scute?

    neatzzaaa. 🙂

  16. 16

    costiman said,

    Prudencia sari sprinten dupa ce o masina decapotata trecu cu o viteza v1 =80km/ora prin dreptul ei, stropind-o cu generozitate din cap pina-n picioare, trecand prin fazele intermediare:buzisoare, tzatzisoare, marele dorsal, micul printz, deltoidul si, in final, calcaneul.Nota, in gand , numarul masinii, apoi lua viteza catre punctul de intalnire, unde, sa lesine si mai multe nu, masina decapotata o astepta.La volan, un barbat splendid, brunet cu ochi albastri si cu dintzi de aur de 18 karate-do.

  17. 17

    Ioana_du said,

    (Cristi dear, necunoscutul este …. eheheiii… ai sa vezi :)) )

    Renuntand sa mai incerce sa se curete, ramase cu o privire tampa indreptata catre decapotabila. Avea un sentiment teribil de deja-vu si nu si-l putea explica. Putea sa jure ca nu-l mai vazuse niciodata pe respectivul domn, dar cu toate acestea el avea o figura familiara.
    – Urci, papusico? Da’ la mine berile alea, condusul mi-a provocat sete. Arunca saracia aia de robot de bucatarie si ai grija cum stai manca-ti-as sufletul, ca imi murdaresti bancheta.
    Si exact in acel moment Prudencia realiza de ce i se pare individul cunoscut. Era EL. EL, prototipul. EL, baiatul frumos al marilor orase. Educat, atent, elegant … Ce sa mai, visul oricarei femei.
    Oftand din greu, Prudenicia realiza ca nu este la inaltimea lui. Asa ca isi aduna cutiile de bere , stranse mai bine manerele pungii in care avea robotul si isi continua drumul catre casa Esperanzei.

  18. 18

    costiman said,

    …pe care-o gasi in furou, plangand in fatza casei, care ardea frumos, de la un ou pus la fiert cu termoplonjonul, veni verdictul pompirului de serviciu care statea cu furtunul intre picioare scremandu-se sa-i schimbe stutzul care dadea jet sanatos cu unul tip „stropitoare”.Esperanaza ofa, ofta si Prudencia si acel ofat se propaga pe toata alee ca gripa porcina printre mexicani.
    -Domnule pompier, de ce aveti furtunul asa mare, susura Esperanza?

  19. 19

    Fandosita said,

    …. 🙂 …. 🙂 …..

  20. 20

    costiman said,

    scuzati-mi greselile, da’ te cam ia valul cu telenovelele astea!

  21. 21

    Fandosita said,

    (Mda… cine mai poarta furou in ziua de azi ??!!!! Te scuzam… Cati ani ani??!! De cand nu ai mai vazut o femeie fara rochie pe ea??!!!!! …. 🙂 ……..)

  22. 22

    Ioana_du said,

    Moahahahah !!!!

    Costimane, la mine pe blog nu-ti ceri scuze pentru nimic, clar? Esti ca la tine acasa in ceea ce ma priveste, numa’ nu ma pune sa-ti fac acum cafea ca am treaba . O rugam pe draga ta consoarta, ca si ea e aici ca la ea acasa.
    Monaaaa! Ne faci si noua o cafeluta ? Promit ca NU calc in locul tau :))

    Fandosito, ma bucur ca te amuzi 🙂 🙂

  23. 23

    Fandosita said,

    Cu mare drag, Ioana, scumpa mea!
    Si sa ma ierte Costiman, Mona & rest comp. … mi s-a parut ca am sarit peste cal.. na! imi cer si eu iertare… gazda sa fie ingaduitoare!!!!! 🙂
    Fug in peisaj… dar citesc maine cand ma intorc acasa!!! WE placut, odihnitor, scanteietor !!! 🙂 !!!

  24. 24

    costiman said,

    saptamana trecuta a trecut prin centrul Buzaului o femeie goala calare pe un cal de rasa.Atunci am fugit sa vad si eu, pentru prima data, cum arata… un cal de rasa.

  25. 25

    costiman said,

    te iertam, ca nu suntem gandositzi!!! 😆

  26. 26

    Ioana_du said,

    :)):))

    O mai las un pic pe Prudencia sa se racoressca langa pompier in timp ce eu ma duc sa gatesc o prajitura. Ca daca tot apar neinvitata la Esperanza la pranz, macar sa nu ma duc cu mana goala, zic 😉

  27. 27

    cartim said,

    Ioana , hai ca am elucidat misterul cu banner-ul (logoo-ul) :)) te pot ghida cum sa faci , cand ai chef de setari pe blog , ma anunti pe blog sau pe Forum :))

  28. 28

    costiman said,

    fandositi!!!!Mona, bomboanele alea erau cu lichior? :mrgreen:

  29. 29

    Ioana_du said,

    Aaaa??? Ai bomboane cu lichior? NU le manca, sunt bombe pentru organism. Ciocolata ingrasa, alcoolul la fel … Doame fersete, e dezastru! Da-le incoa’ sa le tin sub stricta supraveghere!

  30. 30

    cartim said,

    Felicitari pentru logo !!!
    Si pentru titlurile albastre :))
    Bravoooooo!!! :))

  31. 31

    Ioana_du said,

    🙂
    Ti-am zis, nu? Ma pricep la calculatoare :))

  32. 32

    Dan Iancu said,

    cum calculatoarele dadeau semne de inanitie s-a luat hot6aqrirea sa fie alimentate. au intrat in greva prizele.

  33. 33

    Dan Iancu said,

    ioana, iubirea vietii mele de dupa slabit cu anasina, scuze ca nu am fost pe aici dar… si aici introduc scuze… pe dracu. sunt tare tare obosit.

  34. 34

    Ioana_du said,

    Dane, esti binevenit oricand si dupa oricata absenta 🙂

    Pe mine m-a apucat o „lene metafizica”, vorba unui bun prieten al meu, si nu sunt in stare sa compun mai nimic. Mai grav e ca nici sa invat nu prea reusesc, da’ macar m-am setat mental. Adicatelea mi-am umplut biroul de manuale si sinteze pe care ma uit cu coada ochiului.

    Las’ ca ma fac eu mare!

  35. 35

    Cristiana said,

    Primavara, bat-o norocul!! Mie mi-e lene sa ma duc la munte, la Padina… daca ati mai pomenit asa ceva… la mine oricum este nemaiauzit !!!Au cazut cablurile la telecabina si ar trebui sa merg cu cineva cu masina, sa vorbesc cu grupul meu care este in Padina, pe o ploaie torentiala… saaaa… vorbesc… saaaaa -mi misc picioarele macar prin zona… de intrat in pestera nici nu poate fi vorba, le-am spus de 2 saptamani… dar mi-e dor de un pic de zapada si am inteles ca spre Babele dinspre Padina este zapada… Ar fi frumos…
    DAR MI-E O LENEEEEE….
    Asa ca vezi bine, Ioana, scumpa mea, mai sunt si altii pe dos.. in jurul meu numai din acestia sunt… De fapt sunt mari pertubatii energetice si schimbari de frecvente… in fine asta e alta poveste… Ne obosesc toate foarte mult.
    Cu vointa, Ioana!! cel putin tu, pentru examene. Noi ne mai târâm cum om putea… Eu am idei multe, in schimb la scris parca fac foc in paie ude!!
    Spor in toate !!! Tuturor !!! 🙂

  36. 36

    Ioana_du said,

    Asta cu ideile multe dar concretizare ioc ma macina si pe mine zilele astea :))
    Ieri „filosofeam” pe messenger cu un amic foarte istet, si mi-au venit vreo 2 idei de articole. Nu le-am notat in momentul ala, convinsa fiind ca nu am cum sa le uit. Azi …. nu prea mai am cine stie ce idee despre ce ma macina ieri 😦

    Daaarrr… am inceput sa citesc la psihologia varstelor, si e foarte faina materia. Poate ma mai scoate din letargie :))

    ………….si tot nu-mi vine sa cred ca ti-e lene sa mergi la Padina! :)):))

  37. 37

    Cristiana said,

    MI-EEEEEEEEEE….. Chiar am vb cu cei de acolo… ma asteapta maine sa ajung … mrrrr. mrrrrr…. poate ma duc, daca mi se usuca nădragii pana maine… pretexte…

    Interesanta materie… psihologia varstelor… am scris si eu ceva, dar din alt punct de vedere… puterile spirituale ale varstelor… am pus pe ici pe colo pe bloguri cate ceva, dar tema este complexa si nu o pot pune pe picior de articol.. Insa am in plan un blog de profil spiritual si astfel se vor lega toate.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

