Constatari

  • Am auzit de la un nene foarte destept ( aici;  iti multumesc Dani!) ca una din marile frane pe care ni le punem in calea bunastarii (mentale in principal) sunt asteptarile prea mari. Ceea ce confirma , iata, convingerea la care am ajuns (din varii motive) acum vreun an si ceva: cu cat astepti mai putin de la altii cu atat mai putina dezamagire aduni (prima concluzie), si cu atat mai mult poti fi surprins placut (a doua concluzie, ceva mai recenta). Probabil ca in perioada in care credeam cu precadere in prima concluzie desconsideram un pic. Dar poate ca uneori scopul chiar scuza mijloacele, si echilibrul meu mental e mai important decat felul in care ii valorizez (sau nu) pe unii si altii.
  • Am invatat (sper!!!) ceva ce consider valoros: buna sau proasta dispozitie a celorlalti nu sunt intotdeauna datoria mea, si respectiv pacatul meu. Uneori depind de mine. Dar (baga la cap, Ioana!) de foarte multe ori NU.
  • Acelasi nene destept si simaptic pe care-l pomeneam mai sus a spus, in acelasi discurs (in ideile caruia m-am regasit in asa hal  incat oscilez intre dorinta de a-l mai asculta macar de 15 ori si teama de a-l mai asculta chiar si  o data) ca modul in care valorizam ceva (sau pe cineva) depinde de  elementele cu care-l comparam.  Asta ar putea insemna ca intr-o oarecare masura importanta pe care o dau anumitor aspecte din viata mea e usor de schimbat prin mutarea „etalonului”. Fireste, asta era clar de mult. Dar nu strica o confirmare suplimentara.
  • Ca tot am pomenit confirmarile, mi-am amintit o chestie la care ma gandeam de ceva vreme. Imi spunea cineva la un moment dat ca eu am obiceiul de a cere confirmari pentru o gramada de chestii.  Era destul de adevarat, si de cand mi-a tot zis asta am cerut si mai multe confirmari. Si asta m-a facut sa ma intreb daca nu cumva am tendinta ca, atunci cand cineva isi face o parere despre mine si mi-o comunica, sa ma port in asa fel incat s ai-o confirm (sic!). Asta s-ar aplica indiferent de cat ma maguleste sau nu parerea respectiva.  M-am surprins de cateva ori adoptand comportamente exagerate intr-o directie sau alta numai ca sa confirm o anume parere. Nu fac asa cu toata lumea, nu fac asa mereu. Habar nu am pe ce criterii selectez persoanele si situatiile in care actionez ca atare. Ma mai gandesc.
7 răspunsuri so far »

  1. 1

    castleless said,

    adica pentru ca sa nu mai fiu dezamagit de oameni ii voi considera prosti din start… ok, let the dance begin!

  2. 2

    Ioana_du said,

    Pai avand in vedere ca tu ai grabit decizia mea de a viziona filmuletul …. ma gandeam ca deja gandesti asa!

    P.S. Vezi sa nu te puna naiba sa aplici si asupa persoanei mele vreo invatatura din aia. Sa nu uitam ca eu sunt perfecta, am stabilit odata asta, sa nu mai revenim 😀

  3. 3

    […] Acelasi nene destept si simaptic pe care-l pomeneam mai sus a spus, in acelasi discurs (in ideile caruia m-am regasit in asa hal  incat oscilez intre dorinta de a-l mai asculta macar de 15 ori si teama de a-l mai asculta chiar si  o data) ca modul in care valorizam ceva (sau pe cineva) depinde de  elementele cu care-l comparam.  Asta ar putea insemna ca intr-o oarecare masura importanta pe care o dau anumitor aspecte din viata mea e usor de schimbat prin mutarea “etalonului”. Fireste, asta era clar de mult. Dar nu strica o confirmare suplimentara.     (Citeste articolul intreg…) […]

  4. 4

    obama said,

    Maine e luni toata ziua. Mintea va pluti in duminica. Lenea se va dori continuata.

    Si apropos de lene: ce-ar fi sa-mi fac si eu un blog cu prelevari de postari acceptate tacit? Iau ce e mai interesant de pe la altii si fac o salata de idei spre gloria propriului trafic?

    ” In vremea asta Catalin….”

  5. 5

    Ioana_du said,

    :)) Cine te opreste?
    E magulitor sa te citeze altii, inseamna ca le place ce citesc. Sper! :))

    Maine e luni. Ce zici, va creste iarba?

  6. 6

    obama said,

    Este luni de patruzeci de minute. Daca o stropesti cu vin, fie el si de Focsani, asa cum am facut eu, devine indaratnica. Mama ei de iarba! Daca imi face la fel si lunea viitoare ma apuc de pascut. Oricum nu va creste.

  7. 7

    Ioana_du said,

    Ba va creste, sigut ca va creste! Totul e sa o urmaresti din unghiul potrivit, si MAI ALES cu dispozitia care se cuvine.
    Vinul nu strica, dar fa-l sprit „de vara” (am innebunit??? recomand sprit?? EU??? ) si bea-l tolanit la … cum altfel? firul ierbii.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

