Un fel de explicatie

In urma unor discutii mai mult sau mai putin filosofico-absconse (ironia e la adresa mea, da 😀 ) purtate in ultima vreme s-a ajuns la intrebarea: de ce  odata incheiata o relatie tindem sa devalorizam (pe bune, nu doar la nivel declarativ) pe celalalt?

Pai …. primul motiv care imi vine in minte ar fi doua, si „ie” legate intre ele: celalalt este fost , si de aici si faptul ca nu avem niciun interes sa ii mai scuzam/toleram/explicam  unele defecte pe care si inainte le vedeam. Doar ca in trecut vroiam ca relatia sa mearga, si atunci le ingaduiam sau ne straduiam sa netezim diferentele, acum vrem sa ne vindecam si atunci firesc ca subliniem ce nu mergea, ce nu ne place.

Mie imi suna logic. Are cineva alta parere?

Acum, odata ce am lamurit-o pe asta 😀 ……. ma intreb ce s-ar fi intamplat cu „minusurile” alea daca relatia respectiva ar fi mers totusi. Ca nu s-ar fi putut nega intr-una, zic.

Ce m-a apucat tocmai acum? Pai abia am venit de la masa, si doar nu m’oi apuca de muncit hartii asa, cu stomacul plin!

9 răspunsuri so far »

  1. 1

    cartim said,

    Te-ai gandit ca il/o devalorizam pe celalant/a ca sa ne valorizam pe noi si sa suportam mai usor esecul?
    Sau, ii devalorizam in ideea de a demonstra cat am suportat noi atata timp pentru a gasi scuza gestului facut si automat peentru ca astfe castigam „simpatia” celor care ne asculta …

  2. 2

    cartim said,

    Cred ca postarea acesata a ta vine de stomacul plin 😛

  3. 3

    Ioana_du said,

    Ca il devalorizam pe celalalt ca sa ne valorizam pe noi nu pot crede. Cum ma valorizeaza pe mine (cand zic PE MINE o fac la modul generic acum) faptul ca am avut o relatie cu un om atat de „defect”?
    Sa suportam mai usor esecul …… da, asta chiar cred ca se poate. Dar pe aia cu valorizarea noastra prin comparatie mi-e greu sa o cred , cum mi-e greu sa o cred si pe cea cu simpatia ….
    Ma mai gandesc, insa 🙂

  4. 4

    castleless said,

    mai copii mosului!

    toata treaba’i… din buric!

  5. 5

    Ioana_du said,

    :)) te bat :))

  6. 6

    castleless said,

    hoho!
    acu’ serios vorbind.
    bine, nici inainte nu eram departe de adevar… centrul emotional fiind destul de apropiat de… buric.
    imi pare o problema destul de limpede.
    fi’n’ca.
    atata vreme cat suntem in relatie, suntem motivati ca emotional sa valorizam totul… pentru a ne confirma ca am facut alegerea buna, ca bla-bla, pe cand atunci cand am iesit din relatie incercam, exceptand cazurile de masochism cronic (cunoastem), sa rupem legaturile cu trecutul, altfel dureros…
    mrr… am senzatia ca nu gasesc exprimarea potrivita. asa ca maoprsc. (am mai tinut doo ore o emisiune la radoi in platitudini, pentru ca abia apoi sa reusesc sa gasesc exprimarea care sa ii lumineze pe ceilalti: aaaa, pai de ce n’ai spus asta de la inceput?! e excelent!”

  7. 7

    Ioana_du said,

    Pai eu inteleg ce vrei sa spui, mai ales ca am mai povestit noi pe tema asta la un moment dat 🙂

  8. 8

    anonimus said,

    Hai ca nu am abtin sa nu „ma mai bag” desi imi propusesem asa (gresit scris) intr-un post anterior.
    Pai nu ma abtin pentru ca ma simt ciudat: eu nu tind sa devalorizez pe celalat. Ma gandesc la fosta cu drag. Ca si la celelate relatii pe care le-am avut.

    Sunt defect?

  9. 9

    Ioana_du said,

    Nu, sigur ca nu esti defect! Esti doar mai repede vindecabil 🙂

    Acuma …. „devalorizat” este totusi cam mult spus, cam aproape de extrem. Ca sa fie totul corect si clar ar fi trebuit sa subliniez ca ma refer la A ADMITE anumite minusuri pe care in cursul relatiei poti tinde (ma rog… nu TU, vorbesc generic) sa le minimizezi cand ele de fapt conteaza. Dupa despartire celalalt ar trebui sa inceteze a mai fi „the one i need”, si atunci … dintr-o data esti gata sa admiti ca te enervau anumite aspecte peste care inainte te simteai capabil/a sa treci.

    Articolul asta al meu nu e nici pe departe litera de lege. Se bazeaza insa pe niste experiente si niste reactii pe care s-a nimerit sa le vad in jurul meu.

    Si, repet, nu am probleme ca te „mai bagi”. E alegerea ta daca o faci sau nu, dar daca da eu iti raspund cu placere 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

