Stropi de intelepciune de la Anthony De Mello

Salvarea pestelui de catre maimuta

– Ce Dumnezeu faci? am intrebat-o eu pe maimuta vazand ca scoate din apa un peste pe care il aseaza pe creanga unui copac.

– L-am salvat de la inec, a venit prompt raspunsul.

 

Pestisorul

– Scuza-ma, s-a adresat un pestisor unui peste mai batran. Esti mai in varsta decat mine … Poti sa-mi spui unde pot descoperi acel lucru care se numeste Ocean?

– Oceanul, i-a raspuns pestele mai batran, este acel lucru in care te scalzi chiar acum.

– O, asta? Bine, dar asta este apa! Ceea ce caut eu este Oceanul, a raspuns deziluzionat pestisorul, dupa care a plecat mai departe sa caute.

 

Diavolul si prietenul sau

Diavolul s-a dus la plimbare cu un prieten. Cei doi au vazut pe cineva in fata lor aplecandu-se si ridicand ceva de jos.

– Ce a gasit acel om? a intrebat prietenul.

– O frantura de adevar, i-a raspuns diavolul.

– Si nu te tulbura acest lucru?

– Deloc. Am sa-l las sa o transforme intr-o convingere.

 (A. De Mello, din „Cantecul Pasarii”)

Lasă un răspuns

