Undeva, cumva (2)

-Mi-as dori sa pot crea o lume perfecta , ii spusese el band din cafeaua la care o invitase a doua zi. O lume in care echilibrul este perfect, in care culorile se pot armoniza de la sine, fara eforturi.

-De unde teama asta de efort?

-Sa depui efort pentru ceva inseamna ca acel ceva este greu de obtinut, logic. Iar eu am oroare de lucrurile greu de obtinut. Imi par cumva nenaturale. Daca ar fi naturale nu ar trebui sa lupt ca sa le obtin.

-Uite, aurul este natural. Si diamantele. Nu se pot obtine fara efort, si asta le creste valoarea, nu le-o scade.

-Valoarea unui bun material este aceea pe care i-o acorzi tu. Daca pentru tine este important sa ai aurul ala, diamantele, atunci pentru tine ele sunt valoroase.

-Bine, dar …. nu crezi ca au valoare intrinseca?

-Nu, chiar nu cred. Cred ca valoare intrinseca pot avea numai principii, idei. Nu niste pietre.

-Cum ar fi lumea pe care ai crea-o?

-Ordonata, in primul rand. Apoi, ti-am zis, fara lupta. Cred ca lupta pentru lucruri ne face sa uitam ceea ce este cu adevarat important: trairea, comuniunea, spiritul, echilibrul.

-Ah… Ar fi o lume in care s-ar medita intens, hm? spuse ea in gluma

-Ar fi o lume in care s-ar trai. In care s-ar iubi pe bune. In care s-ar comunica firesc. In care nu ar exista bariere, cenzura.

-Cenzura are si ea rostul ei, sa fim seriosi! Ce te faci daca nenea betivul de vis-à-vis simte nevoia sa-si exprime trairile facand tandari vitrina langa care sta? Sau amintindu-ti in plina strada cum e cu anatomia si fiziologia?

-Cenzura e impusa de societate. De felul in care este ea facuta, de felul in care te aliniaza la general.

-Bun, si totusi….. Daca betivul ala ar face acum ceea ce tocmai ti-am spus ai fi enervat, deranjat.

-Firesc! Insa in lumea pe care as crea-o eu nu ar exista asemenea personaj. Nu i-as da eu voie sa existe.

-Aha! Interdicite, deci. Asta nu e tot cenzura?

-Ba da, la naiba. Dar pe ala l-as interzice de aici. M-as inchide in atelierul meu si as crea , interzicand acolo unde e cazul, aici lumea mea perfecta de acolo, de unde o fi ea.

Lasă un răspuns

