Despre mine relationand cu ceilalti

Din mai multe motive adunate si variate am ajuns sa reflectez in legatura cu critica . A critica si a fi criticat. A, eu.

Nu ma apuc sa brodez pe tema criticii constructive, a arhi-cunoscutului puternic pas inainte pe care il faci in urma unui sut care nu te omoara. M-as simti de parca as scrie articole proaste in reviste ieftine. Ma gandeam numai cat de mult conteaza pentru mine, in afara de felul in care sunt criticata, persoana din partea careia vine critica. Si ce traseu sinuos cu efect la fel poate avea o critica venita din partea cuiva care nu poate/nu vrea sa imparta si vorbe bune.

S-a intamplat sa primesc un bobarnac. Meritat sau nu ………asta e alta discutie, tine de interpretarea pe care o da fiecare unei intamplari anume. Nu ma refer acum la bobarnacul in sine, ci la efectul lui si la persoana care l-a emis. Am tot stat sa ma gandesc, m-am straduit sa-mi amintesc ceva, un moment, o situatie, o atitudine de-a mea indreptata direct catre persoana asta care sa-mi fi adus fara sa cer o apreciere din partea ei. O apreciere clara, exprimata la fel de verbal si fara echivoc ca si bobarnacul. Un feed-back pozitiv care sa fi venit pur si simplu si de care sa ma pot bucura si mai mult pentru ca a venit nesolicitat. Si zau ca nu-mi amintesc.

Nu inseamna nici ca am primit asa ceva nici ca nu am. Daca am, faptul ca nu imi amintesc spune cate ceva. Fie au fost foarte putine si se pierd intre multele bobarnace mai mici sau mai mari din aceeasi directie, fie au fost exprimate mai slab decat bobarnacele, fie nu au fost, punct. Ultima varianta imi pare extrema si tind sa nu o accept totusi. Insa faptul ca nu imi amintesc acum, punctual, o situatie in care sa fi primit o lauda pentru ca am facut sau am zis ceva catre cineva anume ramane asa, undeva, la nivel de stare si traire.

Se intampla ca persoana sa fie cineva pe care apreciez mult, la care tin, pe care respect, de la care as avea multe de invatat. Asta in teorie, asta cu invatatul. Si ajung la ce vroiam sa spun de fapt. Ca remarc acum ca din bobarnacul asta nu invat nimic bun. Pentru ca il consider nedrept, pentru ca au fost multe, pentru ca aleg sa nu invat nimic bun. Asta mi se pare cel mai grav. As putea invata ceva, imi dau seama si ce anume, insa aleg sa nu o fac. Sa resping invatatura, sa consider persoana asta ca fiind un caz izolat, aparte, de la care mi-as pierde vremea daca as extrapola.

Nu e ca as contabiliza ce dau si ce primesc, este in firea mea sa dau si ma simt bine cand o fac. Nu e nici ca primirea de bobarnace ma va impiedica sa mai dau orice simt eu ca dau bun, si ma lasa rece ca unora le va suna a masochism treaba asta. Este faptul ca mi-as fi dorit aprecierile alea, si faptul ca acum nu mi le amintesc ma face sa resping ceva ce poate a avut rost.

Si nu-mi place deloc treaba asta cu respingerea. Sper ca e doar o reactie copilareasca de suparare si ca mai tarziu voi putea privi situatia altfel.

Partea buna a intamplarii de azi (pentru ca da, exista una) : acum cateva saptamani chestia asta m-ar fi zdruncinat destul de serios; acum …. e doar o situatie care merita atentie, da, insa nu mi-a sters niciun zambet.

4 răspunsuri so far »

  1. 1

    costiman said,

    consider ca ai primit bobarnacul intr-un moment nepotrivit, o migrena teribila te chinuie, oricum n-a fost frumos, eram de fata cand s-a intamplat, omul si-a cerut scuze, dar prea tarziu, pumnul meu plecase…..

  2. 2

    Ioana_du said,

    Costimane, stiam eu ca pot conta pe tine!
    Da, e drept ca bobarnacul a picat intr-un moment nepotrivit, nici persoana care l-a dat nu era deloc in pasa cea mai buna, ba chiar din contra. Asa ca …. nu e nevoie de niciun pumn, doamne fereste!
    Dar e bine sa te stie omul in zona! 🙂

  3. 3

    andrei said,

    Ioana, fie-ti sarbatorile fericite!
    Clipe de basm cu aroma de iasomie.

  4. 4

    Ioana_du said,

    Multumesc Andrei, asemenea si tie 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

