Elucubratii vaporoase

-Daca as putea sti de ce te holbezi asa la mine m-as simti mai in aburii mei, ii zise aburul. Insa nu stiu, deci ma simt doar in apele mele.

-Pai si ce, asta e ceva rau? Cred ca toate persoanele pe care le cunosc isi doresc sa se simta in apele lor in orice situatie.

-Hm, ce sa zic…..nu stiu……pentru mine e doar o alta stare de agregare. Te-ai prins? Abur – apa ? Asa, si nici macar nu e starea care ma reprezinta cel mai bine. Din cauza ca nu pot sa plutesc, si din astea.

-E, sa ma scuzi atunci,rogu-te. Esti primul geniu dintr-o sticla pe care il cunosc. Ma rog, ar mai fi unul, dar l-am cunoscut doar tangential. Era intr-o poveste , statea intr-o lampa si….in fine. Esti primul geniu dintr-o sticla pe care il cunosc.

-Geniu, oh……. , rosi aburul in mod genial. Poti sa nu-mi spui geniu cand suntem numai noi doi. In public insa am sa tin la uzante. Stii, e greu sa rezisti altfel in lumea aburilor, avem si noi ierarhiile noastre!

-Ah! Engleza asta, ce poate face ea din orgolii aburinde…..

-Aa……sa lasam, spuse repede aburul inecandu-se. Te-ai uimit, te-ai holbat, acum te-ai lamurit. Deci? Dorinta?

-Tu vorbesti serios? Chiar indeplinesti dorinte? Si ma rog frumos…de ce doar una? Parca stiam ceva de trei!

-Uite vezi, de asta ne enerveaza pe noi unele povesti. Apar cate unii care supraliciteaza aiurea , si in fond de ce nu ar face-o? ce-i costa? traiesc in lampi din povesti si se apuca sa va bage in cap prostii. Un abur cu adevarat intelept da dreptul la o singura dorinta. La urma urmei trebuie sa va selectam si noi intr-un fel.

-Selectie? Si ce faceti cu castigatorii, ii ridicati la rang de purtatori de cuvant? ii transformati in aburi? le dati diplome?

-A, nu, doar le punem etichete. Ti-am zis, in lumea aburilor tinem foarte mult la ierarhii. Le punem etichete si cei care isi pun o dorinta merituoasa castiga eventualitatea de a mai intalni si alta data un abur al dorintelor.

-Cum naiba sa castigi o eventualitate? un poate? Castigi ceva sau nu castigi nimic, concret, da sau nu! Poate nu este un castig cu adevarat.

-Serios? E prima data cand aud asta! suiera aburul cu uimire. In lumea noastra poate e un castig . E drept ca este mai putin decat da, insa categoric e mai mult decat nu !

-Avand in vedere ca este ambivalent nu imi dau seama de ce crezi tu ca e mai mult decat un nu. Se poate transforma intr-unul la fel de bine cum se poate transforma in da! Iti zic eu, poate asta al vostru nu este castig. Este doar o anticamera a castigului, si nu exista garantia ca se va deschide usa inspre fericirea vesnica!

-Mama, dar ce te-ai mai ambalat ! Sunteti incredibili voi oamenii! Daca va vantura cineva in fata garantarea fericirii v-a cucerit pe veci! Dar cum ar fi lucrul asta posibil? Habar nu aveti ce este fericirea, scrieti tomuri intregi in care incercati sa o definiti si sariti sa pupati talpile oricui v-o garanteaza! De parca asta nu ar fi altceva decat o abureala! zise aburul suparat.

-Te superi degeaba! Si imi mai zici mie ca m-am ambalat! Poate nu stiu sa definesc fericirea, si in mod sigur nu stiu ce il face fericit pe domnul care trece pe trotuarul celalalt si se uita acum la mine ca la nebuni. La urma urmei are si el partea lui de dreptate, cum altfel sa numesti pe cineva care vorbeste cu aerul??? Nu stiu ce l-ar face pe el fericit, spuneam, insa…..

-Insa, totusi, cu toate astea si asa mai departe! pufni aburul nervos, zburand  ziarul din mana domnului de pe trotuarul celalalt. O sa-mi zici acum ca stii ce te-ar ferici pe tine! As paria portia mea de vant pe o saptamana intreaga ca habar nu ai.

-Pai …..sa fie asta dorinta mea catre tine, atunci? Sa imi doresc sa aflu ce m-ar ferici? Ce crezi, ar fi asta o dorinta merituoasa? Mi-ar asigura eventualitatea de mai intalni vreodata alt abur? Ca sa-i cer taman lucrul pe care l-as afla acum?

-Poate! raspunse aburul .

Lasă un răspuns

