De-i prea frumos ca sa fie adevarat…..

……de regula nici nu e adevarat.

Nu asa ziceam in postul despre simulacrul ala de librarie on-line? Ma intreb acum de ce oare nu ma ascult eu pe mine, ca uneori zic lucruri pline de intelepciune.

Imi placea felul in care vorbea cineva la cursuri. Ma rog, sa zicem ca asta inca imi mai place. Si pentru ca asa sunt eu, nu mereu stiu sa ma multumesc cu ce capat si-mi place, am vrut mai mult. Si ca atare am cautat, scormonit, intrebat si finalmente gasit, numai ca rezultatul a fost dezamagitor.

In fraze condimentate doar  pour les fleur de cucu cu vorbe care sa prinda la un anume gen de populatie, fostul meu personaj preferat exprima niste idei de suprafata si nici alea sustinute sau argumentate frumos. Acuma….eu inteleg ca e foarte greu sa mai spui ceva nou, insa cred ca poti spune lucruri vechi fie intr-un mod care sa atraga inca o data atentia (pozitiv ! ) asupra lor fie saracacios, numai ca sa completezi cu randuri o revista sau alta. Pacat, as zice eu, pentru ca lucrurile vechi despre care alesese el sa vorbeasca puteau fi spuse in varianta unu….

Si stau eu acum si ma gandesc …. Eu urmez in perioada asta cursurile unei facultati de psihologie numai asa, pentru placerea mea si pentru ca am vrut sa citesc intr-un mod structurat, organizat, lucrurile asa de fain de aflat din domeniul asta.  Nu e ca si cum as avea nevoie imperioasa de diploma aia, nu e ca si cum imi trebuie facultatea asta ca sa profesez pe viitor. Nu depind nicicum de ea. Si atunci aleg din cursurile pe care le am chestiile faine, de tip poveste sau pur si simplu interesante per se. Astept cu mare nerabdare cursul de luni, pentru ca il gasesc atat de  atragator prin prisma a ceea ce am zis mai sus incat cu siguranta iar imi va parea rau cand se va face 10.30. Dar ma intreb….. daca as fi avut nevoie de informatiile alea ca sa profesez, daca as fi avut nevoie sa le aplic cumva, mi-ar mai fi placut felul in care este tinut cursul?

Pe asta o trec la capitolul intrebari la care nu am cum sa(-mi) raspund.

6 răspunsuri so far »

  1. 1

    That He Who Is I said,

    Ce sa zic?… :)) Caci chiar nu ma pot abtine… 😀
    Pe undeva ma gandesc ca si-a putut zice asa nea personajiul primavaratec despre care cred eu ca vorbesti:
    1. e foarte greu sa atragi atentia si sa susciti interestul cat mai multor persoane pe anumite subiecte, in cazul in care le prezinti in mod corect => prezentare prin vorbe mestesugite special pentru-a fi cat mai atatatoare de interes
    2. daca suscit interesul cuiva, atunci respectivul/a va merge singurel/singurica sa caute mai multe despre ce am povestit eu
    3. sansele ca cei care cauta si gasesc si se implica sa ajunga la concluzia ca prezentarea mea este superficiala sa fie mai multi decat cei care vor fi cu adevarat interesati in cazul in care as prezenta totul ca la carte , sunt destul de mici => mai bine arunc o momeala spoita fain si mai incolo fiecare cum doreste: daca vrea sa stie pe bune, se documenteaza, daca nu, ramane macar cu povestea frumoasa.

    Aveam la Psihologia Cuplului un profesor cred eu similar ca metoda. Spunea povesti frumoase pentru o anume parte a auditorului, povesti ce facea pe acea parte de auditoriu sa-si cheme consortii pt ceva dezvoltare personala comuna ;)) Pentru mine erau balarii pe araturi de pe campuri visatoare. Eu voiam informatie corecta, obiectiva, importanta, el oferea metafore facile inflorite visator cu bulinute si panglicute cu iz intelectual. Omul era destept, am descoperit eu ulterior, insa modul in care se comporta la curs imi facea greata=> fireste, nu am fost la curs => nu am fost la seminarii (acolo nici informatia nu era buna, nici povestea frumoasa) => cea mai mica nota pe care am avut-o in toata facultatea, la o materie la care 99% au avut, cred eu, 10 cu felicitari :).

    Poate il atati la ceva profunzime data viitoare 😛

  2. 2

    Ioana_du said,

    Cristi dear….

    Gazeta cu pricina este Dilema Veche, revista care sustine ca se adreseaza celor cu inteligenta peste medie. Mult peste, ar vrea ei sa sustina chiar. Articolele la care ma refer nu spun nicio poveste faina dupa parerea mea, si nici cine stie ce informatie nu contin. Deci nici macar momeala spoita fain nu mi s-a parut.

    Cand ajung luni la birou am sa-ti trimit linkul si ai sa vezi concret despre ce vorbesc 🙂

    Despre atatat……sincera sa fiu nu-mi vine sa-l atat in nicio directie de discutie. Imi placea ( imi place) felul in care prezinta la curs. E drept ca e la partea de istorie psi si ca atare poate spune multe povesti despre asta, chestii pe care nu le gasesti in manuale. Omul are un bagaj de cunostiinte impresionant, si din categoria asta inca mai cred ca l-as asculta mult si bine.

    …………….insa zau ca sunt dezamagita ……

  3. 3

    valeria said,

    pai , asculta-te !

  4. 4

    Ioana draga, 🙂
    La capatul acestei golgote personale incepe cariera ta de scriitoare. Eu asa vad si am sa astept… ca sa constat daca am vazut bine. Cat despre tinatorii de cursuri…. bucura-te si fa-ti cruce cu amandoua mainile ca nu este vreun curs spiritualist, pe care prin absurd ai fi fost nevoita sa-l digeri…. Desi nu am trecut pe-acolo, ci doar imi dau cu presupusul, consider ca cel putin, mai arid sau mai spectaculos, orice inveti nu poate fi decat interesant si cat de cat riguros. Si pana la urma util.

  5. 5

    Ioana_du said,

    Dane, da’ ce crezi, daca ma „fac” scriitoare primesc vreun premiu din ala pentru literatura? Stii tu, din ala din care a primit Rushdie? Ca vreau si eu unul …. 😛

  6. 6

    Ioana_du said,

    Valeria, multumesc pentru vizita si pentru sfat 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

