Cautatorul (3)

-Sa nu iei in deradere povestile, cinstite negustor. Au rostul lor ! Si apoi nu am numai povesti. Ea ma viziteaza uneori in visurile mele, si singurul motiv pentru care nu dorm intr-una asteptandu-i venirea este dorinta de a o gasi pentru totdeauna.

-Te viziteaza? spuse hangiul precipitat din nou. Vocea ii deveni  ridicata, la fel si sprancenele stufoase. Totusi…… tare te-as ruga sa-mi spui cum ai auzit despre femeia asta! spuse el apoi cu o voce aproape rugatoare, scuturandu-l pe strain de brat.

-Esti ingrijorat, hangiule! rase strainul. Cunosc privirea asta. Am intalnit-o de cateva ori in drumul meu. Oamenii la inceput ma asculta, apoi se ingrijoareaza ,ba mai si fug. Se tem ca sunt nebun. Oi fi! Ma intrebai cum am auzit despre femeia asta. Nu stiu! E de parca as sti dintotdeauna ca ea exista undeva si ma asteapta. In unele nopti imi viziteaza visele, si atunci imi spune povesti despre oameni si locuri, si imi zice sa ma grabesc.

-De ce nu o intrebi unde se afla? Daca ar fi altceva decat o plasmuire a gandurilor tale nu crezi ca ti-ar spune unde o gasesti? De ce te lasa sa umbli ca neomul , in zadar?

-Fireste ca am intrebat-o, hangiule. Insa mi-a spus ca trebuie sa o gasesc eu, sa o merit. Imi zice ca trebuie sa o fac sa stie ca nu a gresit si de data asta. Asa ca mie mi-e dat sa o aflu, iar ea ma asteapta.

Hangiul tacu. Se sprijini din nou de spatarul scaunului si privirea ii deveni cetoasa si indepartata, parand a se indrepta catre un punct de nedistins in neant. Strainul apuca halba din fata lui cu ambele maini si privi in ea ca si cum din putinul lichid ramas acolo ar fi deslusit raspunsuri. Nu dorea sa stie decat raspunsul corect la intrebarea “unde”, era singurul motiv pentru care isi spusese a suta, a mia oara parca, povestea. Hangiul asta cu suflet bun si cu privirea atat de preocupata va incerca sa-l faca sa se intrebe “de ce” sau, mai rau, “de ce nu altfel”. Si va incerca sa-l opreasca, sa-l intoarca din cautarile lui. Poate chiar sa ii propuna sa cunoasca vreo prea-merituoasa fiica sau nepoata sau ….

-Uite , hangiule, nu vreau sa ….

-Nu esti primul de la care aud asemenea istorie, il intrerupse hangiul cu o voce monotona, resemnata dar apasata si cu privirea tot aiurea. Au mai fost cativa cautatori cam ca tine, si nu mi-e clar daca in urma umblarilor voastre s-a nascut legenda sau daca legenda este cea care v-a pus pe voi pe drumuri. Stiu insa ca prea multi sunt anii de cand se tot spun istorii despre femeia asta misterioasa  si mai periculoasa decat o armata de stihii.

Lasă un răspuns

